Search
Close this search box.
خطاهای محتوا نویسی
خطاهای محتوا نویسی

امروزه محتوا نویسی به یکی از بهترین مشاغل آنلاین در دنیا تبدیل شده است. داشتن آگاهی لازم در مورد روش ها و نکات مهم محتوا نویسی اهمیت بسیار زیادی دارد. آشنایی با نحوه نگارش صحیح محتوا باعث جذب مخاطب می شود. با این حال، در برخی موارد محتوا نویس ها دچار اشتباهاتی می شوند که باعث فرار مخاطب میگردند. در این مقاله می خواهیم شما را با برخی از اشتباهات و خطاهای محتوا نویسی آشنا کنیم تا از رخداد هر گونه اشتباه در نگارش محتوا دوری کنید.

مهمترین خطاهای محتوا نویسی

در این بخش به بررسی مهمترین اشتباهات هنگام نوشتن محتوا می پردازیم

محتوا را با جزئیات شروع نکنید

نگارش یک عنوان مناسب و متناسب با محتوا اهمیت بسیار زیادی دارد. اما نگارش مناسب عنوان به تنهایی کافی نیست. مخاطب پس از مطالعه عنوان به دنبال یک ساختار کلی از محتوا است. بهتر است در همان ابتدا به بیان جزئیات نپردازید. چرا که باعث فرار مخاطب می شود. بهترین روش این است که از مطلب کلی به مطلب جزئی حرکت کنید تا بتوانید با دید بهتری نسبت به بیان اطلاعات بپردازید.

خطاهای محتوا نویسی

محتوا را روان نمی نویسید

به خاطر داشته باشید انتخاب واژگان سخت و دستورزبان مبهم باعث ایجاد احساس خستگی در خواننده می شود. بهتر است جملات خود را با واژگان بسیار ساده و قواعد دستوری قابل فهم بیان کنید. به هیچ عنوان از مفاهیم تخصصی که برای بسیاری از افراد معمولی ناآشنا است، استفاده نکنید. در این صورت نوشته های غیرقابل فهم می شود و نمی توانید مفهوم کلی خود را به خواننده منتقل دهید.

محتوا را منظم نمی نویسید

بهتر است به هیچ عنوان مطالب مهم را در میان مطالب فرعی قرار ندهید. برای نشان دادن مفاهیم مهم می توانید از مواردی مانند خط اریب، خط کشی زیر کلمات و تغییر رنگ آن استفاده کنید. برای بیان مواردی که نیاز به ترتیب بندی دارند، استفاده از شماره گذاری را فراموش نکنید. استفاده از این روش باعث افزایش سازمان دهی محتوا می شود.

تمام صفحه را با واژه ها پر نکنید

بهتر است بدانید به هیچ عنوان نباید صفحه خود را با واژه های مختلف شلوغ کنید. چرا که جزو خطاهای محتوا نویسی به شمار می رود. خواننده در یک نگاه اول، از محتوای نوشته شده فرار می کند. فراموش نکنید هرچقدر محتوا ساده تر و جذاب تر باشد به همان اندازه باعث جلب توجه خواننده می شود. بدین منظور یک صفحه مناسب باید دارای رنگبندی مناسب باشد تا باعث اذیت چشم نشود. فاصله مناسب میان خطوط رعایت شود. فونت مناسب و یکدست باشد.

تحقیق کافی ندارید

ارائه اطلاعات کامل و واضح در مورد مطالب نوشته شده، بسیار حائز اهمیت است. بهتر است برای اثبات گفته های خود از منبع موثق استفاده کنید. می توانید از لینک هایی استفاده کنید که به مخاطب شما در کسب اطلاعات بیشتر کمک می کند.

حاشیه نروید

یکی از خطاهای محتوا نویسی این مورد بوده و بهتر است در هنگام نگارش محتوا از داستان پردازی و حاشیه گویی دوری کنید. در نویسندگی مطلب یا محتوا نویسی تنها به بیان تعریف ها، نکات اصلی، راهکار ها و مثال ها و اصطلاحات کاربردی اشاره می شود.

به هوش تصویری اهمیت نمی دهید

استفاده از تصویر را در محتوا نویسی فراموش نکنید. سعی کنید در هر 400 الی 500 کلمه از تصویر استفاده کنید. این عمل نه تنها باعث زیباتر شدن صفحه محتوا بله باعث افزایش فهم آسان مطالب نیز می شود.

از دیگر موارد و خطاهای مربوط به محتوا نویسی می توان به مواردی مانند عدم استفاده از تکنولوژی، نتیجه گیری بی ربط به محتوای نوشته شده، استفاده از یک عنوان نامناسب، عدم ارجاع به منبع کافی، طراحی نامناسب صفحه، مشخص نبودن نکات مهم، استفاده از کلمات سخت و طولانی، عدم استفاده از عکس، عدم تاکید روی موضوع اصلی، حاشیه رفتن و پرگویی اشاره کرد.

کلام پایانی

رعایت نکات مهم در هنگام محتوا نویسی اهمیت زیادی دارد. رعایت نکات باعث ارائه بهترین و با کیفیت ترین محتواهایی می شود که باعث جلب توجه مخاطب میگردند. اما در برخی موارد محتوا نویس ها دچار خطاهایی می شوند که باعث فرار مخاطب شده و هیچ جذابیتی برای خواننده ندارند. در این مقاله از طراحی سایت فریا سعی کردیم شما را با خطاهای محتوا نویسی آشنا کنیم تا بهترین نتیجه را از مقاله نویسی به دست آورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *