Search
Close this search box.
بهترین زبان برنامه نویسی سایت چیست؟
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اطلاعات کاربردی
  6. /
  7. بهترین زبان برنامه نویسی…
بهترین زبان برنامه نویسی سایت چیست؟

بهترین زبان برنامه نویسی سایت چیست؟

سایت ها را می توان با استفاده از زبان های برنامه نویسی مختلفی طراحی کرد. اینکه کدام یک از این زبان ها را برای سایت مورد نظر خودتان انتخاب کنید و مورد استفاده قرار دهید، کاملا بستگی به چند مولفه مهم دارد که در ادامه آن ها را بررسی خواهیم کرد. این مولفه ها به شما نشان می دهند که هر کدام از این سایت ها چگونه به چه شکلی قرار است طراحی شوند و آیا زبانی که انتخاب می کنید، گزینه مناسبی است یا خیر.

معرفی بهترین زبان های برنامه نویسی برای سایت

در ادامه به معرفی این موارد خواهیم پرداخت.

 وردپرس

استفاده از قالب های آماده وردپرس در واقع استثنائی است که در مبحث زبان های برنامه نویسی سایت ها و وبسایت ها وجود دارد. وردپرس به استفاده از یک سری قالب و فونت های آماده گفته می شود که با استفاده کردن از آن ها می توانید یک وبسایت را طراحی کنید. هزینه طراحی وردپرس پایین تر می باشد. البته از سوی دیگر نیز باید گفت که این قالب های آماده متن باز هستند و به همین دلیل نیز سایت مورد نظر شما از نظر امنیتی در جایگاه پایین تری قرار می گیرد. مقاله امنیت وب سایت های وردپرسی را هم برای آشنایی بیشتر با این زبان برنامه نویسی توصیه می کنیم مطالعه نمایید.

 پایتون

زبان بعدی که نسبت به دیگر زبان های موجود بسیار جدیدتر و نوین تر می باشد، زبان برنامه نویسی پایتون است. پایتون نسبت به بسیاری از زبان های موجود ساده تر بوده و راحت تر قابل درک می باشد. از سوی دیگر این زبان می تواند علاوه بر وبسایت ها در موارد دیگر نیز کارایی داشته باشد. اگر وبسایت خود را با پایتون بنویسید، هم از بابت کارایی و راندمان و هم از بابت امنیت آن کاملا آسوده خاطر خواهید بود.

 HTML

زبان HTML در واقع به اشتباه یک زبان در نظر گرفته می شود. این کدها می توانند الفبای برنامه نویسی به حساب بیایند و صرفا یک زبان جداگانه نیستند. در تمامی وب سایت هایی که بر روی موتور جستجوی گوگل وجود دارد، HTML استفاده می شود و به همین خاطر نیز می توان گفت که این زبان بسیار کاربرد دارد و مورد استفاده است. بنابراین بایستی همواره وجود این کدها را در نظر داشته باشید.

 CSS

زبان بعدی که بسیار نیز قدیمی است، زبان CSS می باشد. این مورد نیز همچون HTML به نوعی الفبای کار استو در اکثر موارد استفاده می شود. بیشترین کاربردی که CSS دارد، مربوط به ظاهر سایت می باشد. در واقع با CSS می توانیم کارهای گرافیکی و ظاهر سایت را به هر شکلی که دوست داریم طراحی کنیم.

 PHP

مورد بعدی زبان PHP است. این زبان متن باز بوده و بسیار نیز مورد علاقه برنامه نویسان قرار دارد. از PHP برای طراحی کردن برنامه های مربوط به سرور سایت استفاده می شود. سادگی کاربردی و هماهنگی و همگونی با اغلب بانک های اطلاعاتی و دیتا باعث می شود تا زبان برنامه نویسی PHP نیز گزینه بسیار مناسبی برای استفاده در بخش ها و واحدهای مختلف باشد.

ASP

مورد بعدی نیز زبان برنامه نویسی ASP است. از این مورد صرفا می توان برای برانمه های تحت وب ویندوز هستند، استفاده کرد. به همین دلیل نیز گستردگی کاربرد آن بسیار پایین می آید و نمی تواند همه جانبه باشد.

کلام پایانی

در خصوص زبان های برنامه نویسی مختلفی که برای وب سایت ها استفاده می شوند، صحبت کردیم. هر کدام از این زبان های برنامه نویسی می توانند مزیت ها و معایب خاص خودشان را داشته باشند. بنابراین زمانی که قصد دارید تا طراحی سایت خودتان را انجام دهید، باید بدانید که کدام مورد گزینه بهتری برای شما است و می تواند وب سایتی با شرایطی که شما خواسته بودید را به مرحله اجرا درآورد. با این وجود بهتر است حتما با سایت هایی که در زمینه طراحی سایت فعالیت می کنند، صحبت کرده و از آن ها بخواهید تا بهترین سایت را برای شما طراحی کند. در این زمینه تیم طراحی فریا در کنار شماست تا بتوانید وب سایت مورد نیاز خود را در سریع ترین زمان در اختیار داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *