Search
Close this search box.
تفاوت های انواع روش های سئو
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. تفاوت های انواع روش…
تفاوت های انواع روش های سئو

انواع روش های سئو موضوعی است که هر سئوکار آماتوری باید بلد باشد. همچنین هر سئوکار حرفه ای نیز به خوبی آن را می شناسد و از آن استفاده می کند. برای آن که بتوانید رتبه یک سایت را به خوبی ارتقا دهید، لازم است تا حتما این روش ها را بشناسید. روش های سئو می توانند به شما کمک کنند که رتبه و جایگاه سایت خودتان را بهبود دهید و کاری کنید تا موتورهای جستجو، سایت شما را در قسمت های بالاتری نشان دهند. اما مسلما این روش ها با یکدیگر دارای تفاوت هایی هستند که بد نیست شما هم آن ها را بشناسید.

انواع روش های سئو کدامند؟

معمولا برای بالا آوردن یک وب سایت افرادی که درگیر این حوزه هستند، از روش های مختلفی استفاده میکنند. که در سه روش طبقه بندی می شود. همه ما میدانیم که روش های قانونی انجام سئو بهتر هستند. اما وقتی درگیر این حوزه می شوید، در برخی حوزه ها رقیب های خیلی سرسختی را می بینید که نمی توانید روش های غیرقانونی را دست کم بگیرید. در ادامه به معرفی انواع روش های انجام سئو خواهیم پرداخت.

انواع روش های سئو

سئو کلاه سفید

اولین روشی که همواره نیز توصیه می شود تا تمامی سئوکاران از آن استفاده کنند، سئو کلاه سفید است. در سئو کلاه سفید تمامی قوانینی که یک سئو کار به آن ها عمل می کند، دقیقا همان چیزهایی هستند که موتورهای جستجو آن ها را تشخیص داده است و مورد تایید قرار داده اند.

در نتیجه استفاده کردن از این روش می تواند بنا به وقت گیر بودن، طولانی بودن پروسه سئو و رسیدن به نتایج مناسب در زمان بیشتر، مورد استقبال بسیاری از سئوکاران قرار نگیرد.

این روش قانونی ترین روش و در عین حال نیز دارای تاثیر بسیار کندی است. در صورتی که سئوکار هستید، حتما باید به مالک سایت این نکته را گوشزد کنید که شما از روش سئو کلاه سفید استفاده می کنید. و تاثیرگذاری می تواند بسیار بیشتر از آن چیزی که فکرش را می کنید، طول بکشد.

سئو کلاه خاکستری

در روش دوم که با نام سئو کلاه خاکستری شناخته می شود، معمولا هم از قوانینی که موتور جستجو وضع کرده است، استفاده می شود و هم از دیگر قوانینی که مورد تایید موتورها نیستند. البته یک استثنا و ماده در این روش سئو وجود دارد. اولین نکته آن است که قوانینی که مورد تایید موتورهای جستجو نیستند، مورد رد و یا عدم پذیرش آن ها نیز نمی باشند.

این قوانین می توانند رتبه گرفتن سایت را سریع تر کنند. به همین خاطر نیز سئوکاران زیادی از این روش نیز استقبال می کنند. معمولا با استفاده کردن از این روش، می توانید در مدت زمان کمتری نسبت به روش سئو کلاه سفید، رتبه ایت را ارتقا دهید. اما حتما باید مراقب باشید که از قوانین تخطی نکنید که دچار مشکل نگردید.

سئو کلاه سیاه یکی از انواع روش های سئو

روش سوم که به هیچ وجه به شما پیشنهاد نمی کنیم تا آن را انجام دهید، روش سئو کلاه سیاه است. در این روش معمولا همه کارهایی که سئوکاران انجام می دهند بر این اساس انتخاب می شوند که چقدر زودتر به نتیجه می رسند و چه زمانی قرار است سایت جایگاه پیدا کند. در این روش تنها چیزی که اهمیت دارد، زمان و ارتقا رتبه سایت است.

تولید محتوای باکیفیت، رضایت مشتری، رعایت کردن قوانینی که موتورهای جستجو آن ها را وضع کرده اند و… هیچگونه اهمیتی در این روش ندارد. در صورتی که موتور جستجو شما را تشخیص دهد که از این روش استفاده می کنید، به سرعت سایت شما را حذف خواهد کرد. تمامی نتایج نصف و نیمه ای که برای سئو سایت کشیده اید نیز به هدر خواهد رفت.

کلام پایانی

متوجه شدید که سئو کلاه سیاه برخلاف آن که سریع تر از دو روش دیگر نتیجه می دهد، می تواند سبب شود که موتور جستجوی گوگل به طور کامل شما را حذف کند. زیرا از روش های یر قانونی برای بالا بردن جایگاه سایت استفاده می کند. به همین دلیل نیز توصیه می شود تا حتما از شرکت ها و سئوکارانی کمک بگیرید که روش های سئو را به خوبی بلد باشند. به منظور رسیدن به جایگاه بالا برای سایت، از روش های سیاه استفاده نکنند. بنابراین این ترتیب هم زمان و هم انرژی شما به خوبی ذخیره خواهد شد و از بابت جایگاه سایتتان نیز کاملا مطمئن خواهید بود.

تیم فریا در زمینه طراحی سایت و پشتیبانی از آن در کنار شماست تا در دنیایی که به سمت آنلاین شدن پیش می رود، بهترین باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *