Search
Close this search box.
راه‌های افزایش سرعت صفحات سایت
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. راه‌های افزایش سرعت صفحات…
راه‌های افزایش سرعت صفحات سایت

تجربه کندی سایت برای همه کاربران یک تجربه کلافه‌کننده است و باعث جلوگیری از ادامه جستجو در سایت و کاهش ترافیک سایت می‌شود. همچنین صاحبان وبسایت‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند که کندی سایت را برطرف کنند و با رعایت برخی نکات باعث افزایش سرعت آن شوند. این مقاله به شما راه‌های افزایش سرعت صفحات سایت را یاد خواهد داد.

افزایش سرعت صفحات سایت برای همه سایت‌ها اهمیت دارد. همچنین تاثیر زیادی را بر افزایش بازدیدکنندگان سایت و همچنین کسب رتبه‌های برتر در موتورهای جستجو دارد. روش‌های مختلفی برای افزایش سرعت صفحات سایت وجود دارد که ما در این مقاله مهم‌ترین راه‌های افزایش سرعت صفحات سایت را بیان خواهیم کرد.

موثرترین راه‌های افزایش سرعت صفحات سایت

برای افزایش سرعت صفحات سایت باید نکات ریز و درشت مختلفی را رعایت کرد. اما برخی از این روش‌ها تاثیر بیشتری بر افزایش سرعت سایت دارد که در ادامه به معرفی و بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. مقاله در انتخاب رنگ سایت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ را هم در کنار این مقاله توصیه میکنیم مطالعه نمایید.

1.     استفاده از CDN

سایت‌هایی که تنها یک سرور دارند با ورود کاربران زیاد به سایت، سرعت آن‌ها کاهش پیدا می‌کند. اما با استفاده از CDN یا شبکه توزیع محتوا می‌توان محتوای سایت خود را در اختیار سرور‌هایی در نقاط جغرافیایی مختلف قرار داد. از این طریق هنگام سرچ کاربران در هر نقطه جغرافیایی، دسترسی به سایت سریع‌تر بوده و سرعت سایت بالا خواهد بود.

2.     فشرده‌سازی و کاهش حجم فایل‌های سایت

فایل‌هایی که در سایت‌ها قرار داده می‌شوند باید فشرده شوند تا حجم آن‌ها کم شود. زیرا فایل‌هایی که حجم زیادی داشته باشند باعث کندی سایت می‌شوند. فشرده‌سازی و کاهش حجم فایل‌های سایت سرعت سایت را افزایش می‌دهند و باعث می‌شود که کاربران انتظار کمتری را برای دانلود محتوا‌ها بکشند.

3.     فعال کردن قابلیت کَش مروگر

با ورود کاربران به سایت تمامی اطلاعات و محتوای سایت بر روی مرورگر آن‌ها ذخیره می‌شود. در صورتی که کاربر بخواهد مجدداً به آن سایت وارد شود کش مرورگر اطلاعات ذخیره شده قبلی را به آن نشان می‌دهد و این اقدام باعث افزایش سرعت سایت می‌شود.

4.     انتخاب هاست مناسب

هاست انواع مختلفی شامل هاست اشتراکی، هاست vps و سرورهای اختصاصی را دارد. با توجه به سایت خود باید بهترین نوع آن را انتخاب کنید. برای مثال برای سایت‌هایی که نوپا هستند می‌توان هاست اشتراکی را تهیه کرد. اما سایت‌هایی که مدت زمان زیادی از راه اندازی آن‌ها می‌گذرد بهتر است که از سرورهای اختصاصی استفاده کنند. تا عملکرد سایت آن‌ها و سرعت سایت بالا باشد.

5.     استفاده از سایت‌های دیگر برای نمایش فایل‌های حجیم

هنگامی که فایل‌های حجیم زیادی در سایت بارگذاری می‌شوند و کاربران زیادی به صورت همزمان برای مشاهده و دانلود فایل اقدام می‌کنند، سایت با کندی مواجه می‌شود. بنابراین برای بارگذاری فیلم در سایت بهتر است لینک آن به سایت دیگری ارجاع داده شود. برای مثال؛ بسیاری از سایت‌ها فایل مورد نظر خود را به آپارات ارجاع می‌دهند.

6.     نظارت بر درخواست‌های HTTP

برای دانلود هر یک از بخش‌های مختلف یک سایت مانند؛ اسکریپت‌ها، تصاویر، ویدئو و غیره باید یک درخواست صادر شود که به هر درخواست HTTP می‌گویند. با افزایش حجم درخواست‌ها سرعت دانلود کاهش پیدا می‌کند بنابراین برای بهبود سرعت سایت باید ابتدا نظارت دقیقی بر روی میزان درخواست‌های HTTP داشت که این امر با استفاده از ابزارهایی مانند Developer Tools امکان‌پذیر خواهد بود.

سوالات متداول

  1. چرا افزایش سرعت صفحات سایت‌ها اهمیت دارد؟

افزایش سرعت سایت باعث بهبود تجربه کاربری و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود.

  1. مهم‌ترین راه‌های افزایش سرعت سایت چیست؟

برخی از مهم‌ترین راه‌های افزایش سرعت سایت عبارتنداز؛ استفاده از CDN، کاهش حجم فایل‌ها، فعال کردن کش مرورگر، انتخاب هاست مناسب و نظارت بر درخواست‌های HTTP.

  1. آیا افزایش سرعت سایت بر بهبود رتبه موتورهای جستجو موثر است؟

بله، یکی از مهم‌ترین عواملی که رتبه سایت را مشخص می‌کند، میزان سرعت صفحات وبسایت‌ها است.

نتیجه گیری

یکی از مشکلات رایجی که برای صاحبان وبسایت‌ها و کاربران ایجاد می‌شود کاهش سرعت سایت‌ها است. همچنین رتبه سایت‌هایی که سرعت آن‌ها کند هستند در موتورهای جستجو کاهش پیدا می‌کند. همچنین باعث عدم ادامه جستجو توسط کاربران می‌شوند بنابراین سرعت سایت بسیار حائز اهمیت است.

برای افزایش سرعت صفحات سایت روش‌های مختلفی وجود دارد که برخی از آن‌ها شامل؛ استفاده از CDN، کاهش حجم فایل‌ها، فعال کردن کش مرورگر، انتخاب هاست مناسب و غیره است که در این مقاله به آن‌ها اشاره شد که رعایت آن‌ها برای افزایش سرعت سایت‌ها الزامی است.

امیدواریم مطالب عنوان شده در این مقاله برای شما مفید بوده باشند. تیم طراحی سایت فریا آماده ازائه بهترین خدمات در زمینه طراحی سایت و پشتیبانی آن می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *