Search
Close this search box.
SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. SSL چیست و چرا…
SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟

SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟ اگر کاربران در فضای اینترنت حواس خود را جمع نکنند و مراقب نباشند به راحتی در دام هکرها افتاده و اطلاعات مهم آن‌ها در دسترس هکرها قرار خواهد گرفت. همچنین صاحبان سایت‌های مختلف نیز درصورتی که نتوانند امنیت وبسایت خود را فراهم کنند، اعتبار خود را از دست داده و در صفحه موتورهای جستجو حذف می‌شوند.

اما نگرانی از این بابت وجود ندارد زیرا با کمک گواهی SSL می‌توان امنیت وبسایت را تامین نمود و اعتبار خود را حفظ کرد. SSL یک پروتکل امنیتی است که از دسترسی‌های غیر مجاز جلوگیری می‌کند و امنیت سایت‌ها و اطلاعات کاربران را تا حد زیادی حفظ می‌کند‌

ما در ادامه این مقاله به این مسئله می‌پردازیم که SSL چیست و چرا استفاده از آن اهمیت دارد پس تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

SSL چیست؟

موتورهای جستجو همواره برای حفظ جایگاه و محبوبیت خود و تعیین رتبه سایت‌ها، باید و نبایدهایی را برای آن‌ها در نظر گرفته‌ است که یکی از مهم‌ترین این موارد، امنیت سایت‌ها است. سایت‌هایی که امنیت داشته باشند مانع ورودهای غیر مجاز و عدم دریافت اطلاعات کاربران می‌شوند.

گواهی SSL یکی از روش‌های افزایش امنیت سایت‌ها است. SSL مخفف کلمه Secure Sockets Layer به معنی لایه سکوت‌های امن است که به نحوی پیوندی رمزگذاری شده بین سرور و مرورگر است. این پیوند امنیت دارد و داده‌هایی که بین مرورگر و سرور، رد و بدل می‌شود را محرمانه نگه می‌دارد.

همه کاربرانی که از موتورهای جستجو استفاده می‌کنند نیز حتما سایت‌هایی را مشاهده کرده‌اند که آدرس آن‌ها با https// شروع شده باشد. که این S نشان‌دهنده امن بودن سایت و داشتن گواهی SSL است. در صورتی که سایت‌هایی نیز وجود دارند که آدرس آن‌ها با http// آغاز می‌شود. این سایت‌ها به دلیل عدم استفاده از گواهی SSL فاقد امنیت لازم هستند. بنابراین در هنگام مراجعه به سایت‌های مختلف بهتر است که به نشان S آن‌ها دقت نمود و اطلاعات مهم خود را در اختیار همه سایت‌ها قرار نداد.

به صورت کلی گواهی SSL ریسک دسترسی‌های غیرمجاز را کاهش می‌دهد و از این طریق مانع از دریافت اطلاعات مهم کاربران توسط هکرها می‌شود. همچنین قطعا سایت‌هایی که از پروتکل امنیتی SSL استفاده می‌کنند جایگاه‌های برتری در موتورهای جستجو کسب خواهند نمود.

SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟

چرا استفاده از SSL مهم است؟

یکی از واجبات هر سایتی استفاده از SSL است زیرا علاوه بر تأثیری که بر رتبه سایت دارد، امنیت وبسایت‌ها را تامین می‌کند. بنابراین استفاده از SSL اهمیت زیادی دارد. اما بهتر است که برای اثبات بهتر مهم بودن SSL به بیان مزایایی که این پروتکل امنیتی دارد بپردازیم.

  • رمزگذاری اطلاعات کاربران و حفظ امنیت آن‌ها از طریق گواهی SSL صورت می‌‌گیرد
  • یکی از فاکتورهای مهم برای کسب جایگاه مناسب در موتورهای جستجو، استفاده از SSL است
  • لزوم استفاده از خدمات پرداخت آنلاین، استفاده از گواهی SSL است
  • داده‌ها تنها بین سرور و مرورگر رد و بدل می‌شوند و از دسترس سایر افراد و سیستم‌ها خارج می‌شوند
  • نمایش قفل سبز برای سایت‌هایی که از SSL استفاده می‌کنند نشان دهنده امنیت سایت بوده و منجر به جلب اعتماد کاربران می‌شود
  • استفاده از SSL از ایمیل‌های فیشینگ و هک شدن کاربران جلوگیری می‌کند

سوالات متداول

  1. SSL چیست؟

SSL یک فناوری کاربردی برای حفظ امنیت سایت‌ها و جلوگیری از دسترسی‌های غیر مجاز است.

  1. استفاده از SSL چه مزایایی دارد؟

استفاده از SSL مزایایی زیادی از جمله؛ حفظ امنیت سایت و کاربران، کسب رتبه در موتورهای جستجو، جلوگیری از ایمیل‌های فیشینگ، جلب اعتماد کاربران و غیره را دارد.

  1. چگونه می‌توان سایت‌هایی که از SSL استفاده می‌کنند را تشخیص داد؟

ابتدای آدرس سایت‌هایی که از SSL استفاده می‌کنند شامل https// است. ابتدای آدرس سایت‌هایی که امنیت آن‌ها مطلوب نیست و از SSL استفاده نمی‌کنند http// است.

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین مسائلی که برای موتورهای جستجو و کاربران اهمیت دارد، امنیت سایت و حفظ اطلاعات کاربران است. یکی از روش‌های تأمین امنیت سایت و جلوگیری از نفوذ هکرها به اطلاعات مهم، استفاده از گواهی SSL است.

SSL یک پروتکل امنیتی است که و استفاده از آن باعث می‌شود که اطلاعات تنها بین مرورگر و سرور رد و بدل شوند. همچنین از در دسترس قرار گرفتن آن‌ها در اختیار دیگران جلوگیری می‌کند. ما در مقاله SSL چیست و چرا استفاده از آن مهم است؟ به معرفی کامل SSL و دلیل اهیمت استفاده از آن پرداختیم.

لطفا نظرات خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید. اگر نیاز به یک سایت حرفه ای و متناسب با کسب و کار خود دارید که با هزینه کمی راه اندازی شود، تیم طراحی سایت فریا به عنوان یکی از بهترین های داخل کشور در خدمت شماست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *