Search
Close this search box.
آموزش کاهش حجم فایل های پی دی اف
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. مقالات ویدیویی
  6. /
  7. آموزش کاهش حجم فایل…
پخش ویدیو
آموزش کاهش حجم فایل های پی دی اف

امروزه ما با نواع مختلفی از فایل ها سروکار داریم که با استفاده از آنها می خواهیم محتواهای خود را برای دیگران منتقل نماییم. یکی از این فرمت ها PDF بوده که برای انتقال فایل های متنی کاربرد دارد. گاها با فایل هایی از فرمت PDF برخورد می کنیم که دارای عکس بوده و حجم بسیار بالایی دارند. در چنین شرایطی امکان ارسال آنها برای دیگران کمی مشکل به نظر می رسد. بنابراین باید راهی باشد که بتوان حجم آن را کاهش داد. این ویدیو به آموزش کاهش حجم فایل های پی دی اف PDF خواهد پرداخت.

فایل پی دی ف PDF چیست؟

فرمت پی دی اف PDF که مخفف عبارت Portable Document Format بوده در سال 1990 توسط شرکت ادوبی معرفی شد. هدف اصلی آنها این بود که بتوانند فرمتی ارائه کنند تا کاربران بتوانند فایل های مختلف را در سیستم عامل های مختلف و همچنین دستگاه های مختلف مشاهده نمایند. همچنین هدف این شرکت از طراحی فرمت PDF این بود که با این کار بتوانند به هم ریختگی فونت و ساختار متن صفحات را برطرف نمایند.

در فایل های پی دی اف شما می توانید متن، عکس، ویدیو و لینک و غیره را قرار داده. همچنین کتاب های چاپی که هر روز در کتابخانه ها می بینیم، اکثرا دارای نسخه PDF هستند. نرم افزارهای مختلفی مانند Acrobat Reader و Foxit PDF Reader و حتی گوگل کروم و غیره قادر به خواندن این فرمت هستند.

آموزش کاهش حجم فایل های پی دی اف PDF بصورت آنلاین

برای اینکه بتوانید حجم فایل های PDF خود را بصورت آنلاین و بدون هیچگونه نرم افزاری کاهش دهید مطابق توضیحاتی که در ویدیو داده شده، ابتدا وارد وب سایت iLovePDF شوید و روی گزینه Compress PDF کلیک نمایید. در صفحه ای که برای شما باز می شود مطابق شکل روی گزینه Select PDF file که به رنگ قرمز دیده می شود کلیک می کنید. سپس فایل PDF خود را انتخاب کرده و روی گزینه Compress PDF کلیک کنید و منتظر بمانید تا فشرده سازی فایل انجام شود. بعد از اتمام کار می توانید فایل جدید با حجم کم را دانلود کرده و از آن استفاده نمایید.

ویدیوی پیشنهادی: تبدیل PDF به ورد

کلام پایانی

در این ویدیو سعی کردیم شما را با آموزش کاهش حجم فایل های پی دی اف بصورت آنلاین آشنا کنیم. امیدواریم مطالب ارائه شده در این بخش برای شما مفید بوده و بتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید. تیم طراحی سایت فریا آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه طراحی انواع سایت در سریع ترین زمان و بهترین کیفیت و با کمترین قیمت در خدمت هموطنان عزیز است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *