Search
Close this search box.
خطا در بارگذاری سایت
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اطلاعات کاربردی
  6. /
  7. خطا در بارگذاری سایت
خطا در بارگذاری سایت

اگر شما نیز از آن دسته افرادی هستید که به طور مکرر با سایت های اینترنتی سروکار دارید، ممکن است با خطاهایی در بارگذاری سایت برخورد کنید که آشنایی کاملی با معانی آن ها نداشته باشید. در این بخش می خواهیم شما را با انواع خطا در بارگذاری سایت آشنا کنیم تا در صورت بروز اینگونه خطاها، بتوانید به راحتی آن را حل کرده و به فعالیت خود ادامه دهید.

انواع خطاهای سایت

انواع خطا در بارگذاری سایت را در این بخش به شما معرفی خواهیم کرد تا بیشتر با این موضوع آشنایی پیدا کنید.

·        خطای داخل سرور Error 500

این نوع خطا از رایج ترین خطاهای بارگذاری سایت شناخته می شود. معمولا بسیاری از افراد دچار این مشکل می شوند. از اصلی ترین دلایل برخورد با این خطا، ایجاد اختلال در سرور داخلی است. اگر سرور شما بیش از اندازه بارگیری شود، خطای Error 500 رخ می دهد. در این صورت بهتر است مرورگر خود را به طور مجدد بار کنید و یا صفحه را مجدد بارگیری کنید. در این صورت خطا رفع خواهد شد.

خطا در بارگذاری سایت

از دلایلی که باعث ایجاد اختلال در سرور داخلی می شوند می توان به خاموش شدن سرور، داده های پیکربندی نامعتبر، خطای داخلی ASP، استفاده از ماژول شناخته نشده، شلوغ بودن سرور، راه اندازی مجدد سرور و مجاز نبودن درخواست مستقیم اشاره کرد.

·        خطای غیرمجاز Error 401

این نوع خطا زمانی خود را نشان می دهد که در حال ورود به یک سایت غیرمجاز باشید. در این مواقع خطای غیرمجاز Error 401 رخ می دهد. برای حل این مشکل، باید رمز عبور محافظتی را از طریق cpanel به سایت خود اضافه کنید. در این صورت می توانید قسمت مدیریت خود را محدود کنید.

·        خطای درخواست بد Error 400

خطای درخواست بد زمانی رخ می دهد که سرور نمی تواند درخواست های شما را قبول کند و آن ها را پردازش کند. یا اینکه نحوه درخواست شما از سرور صحیح نیست. در حالت کلی می توان گفت این خطا مربوط به پردازش سرور و نحوه ارائه درخواست است.

بیشتر بخوانید: ابزارهای بررسی سایت

این نوع خطا معمولا زمانی رخ می دهد که داده های ارسالی با قوانین مربوط به پروتکل HTTP تطابق نداشته باشند. در این شرایط سرور نمی تواند پردازش را به درستی انجام دهد. همچنین ممکن است خطای 400 به دلیل مشکل در اتصال به اینترنت یا ایجاد نقص در مرور کاربر نیز به وجود آید.

·        خطای ممنوع Error 403

این خطا نشانگر این است که نباید برای ورود به یک صفحه ممنوعه تلاش کنید. برخی از وب سایت ها اجازه ورود هر نوع کاربری را صادر نمی کنند. در این صورت شما نمی توانید وارد وبسایت مورد نظر ششوید. این نوع خطا برای دارندگان برخی از سایت ها نوعی مزیت است. چرا که باعث جلوگیری از هر گونه هک و دزدی اطلاعات می شود. همچنین می توانید اطلاعات مهم را از دید عموم پنهان کنید. برای اینکار باید از طریق cpanel یک لایه محافظتی به سایت خود اضافه کنید.

·        خطای پیدا نشدن Error 404

این نوع خطا از معمول ترین خطا ها در ارور سایت شناخته می شود. این نوع خطا وجود اشتباه در سئوی داخلی را نشان می دهد. بنابراین بهتر است سئو داخلی را به خوبی و به درستی رعایت کنید. دلایل دیگری نیز باعث ایجاد چنین خطایی می شوند که می توان به بستن مرورگر، کلیک سریع روی یک پیوند، عدم دریافت درخواست توسط سرور و تایپ اشتباه آدرس URL اشاره کرد.

·        خطای 410

خطای 410 بسیار شبیه به خطای 404 است. این نوع خطا زمانی نشان داده می شود که منبع درخواست در سرور وجود نداشته باشد. به عبارت ساده تر، زمانی رخ می دهد که منابع و یا فایل های مورد نیاز از روی سرور پاک شده باشند. با انکه شباهت هایی میان این دو خطا وجود دارد، تفاوتی نیز در میان این دو دیده می شود.

در خطای 404، کاربر نمی داند که منابع از سرور پاک شده اند اما در خطای 410، کاربر به خوبی می داند که منابع توسط مدیر سایت حذف شده است.

·        خطای 408

خطای 408 از انواع خطا در بارگذاری سایت بوده. این نوع خطا زمانی اتفاق می افتد که در زمان مورد نیاز، سرور هیچ مطلبی را از منابع دریافت نکند. معمولا این خطا در هنگام کند شدن سرعت اینترنت رخ می دهد. برای رفع آن، بهتر است صفحه مورد نظر را مجدد بارگیری کنید.

·        خطای 501

این نوع خطا به اجرا نشدن دستور اشاره کرد.

خطای 502 این خطا زمانی رخ می دهد که سرور سرویس دهنده، یک پیغام نادرست از سرور دیگر دریافت کند. با کاهش ترافیک وب می توانید این مشکل را رفع کنید.

·        خطای 503

خطای 503  زمانی رخ می دهد که سرویس دهنده ی سایت در دسترس نباشد و یا اینکه سرور از کار افتاده باشد.

مقاله پیشنهادی: امنیت وب سایت های وردپرسی

سخن پایانی

بارگذاری سایت یکی از مهم ترین مراحل در هنگام سروکار داشتن با اینترنت و وب سایت های مختلف است. در برخی موارد در هنگام بارگذاری، خطاهایی ایجاد می شوند که کسب آگاهی لازم در مورد آن ها می تواند به شما در درک بهتر معانی آن ها کمک کند. در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع خطا در بارگذاری سایت آشنا کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *