Search
Close this search box.
بررسی ویروسی بودن سایت
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. مقالات ویدیویی
  6. /
  7. بررسی ویروسی بودن سایت
پخش ویدیو
بررسی ویروسی بودن سایت

یکی از داغ‌ترین بحث‌ها در زمینۀ وب‌سایت‌های مختلف، بررسی ویروسی بودن سایت است. نتایج پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهند که درصد بالایی از وب‌سایت‌ها آسیب‌پذیر هستند و به راحتی هک می‌شوند.

 

در این مقاله قصد داریم دو سایت معتبر در این زمینه را معرفی کنیم که با چند کلیک ساده می‌توانید از آلوده‌بودن وب‌سایت موردنظر خود باخبر شوید.

 

بررسی وبسایت با sucuri 

سایت اول sucuri است که با وارد کردن آدرس کامل وب‌سایت هدف (همراه با http) و فشردن دکمه Scan Website اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار می‌دهد. این نتایج شامل بررسی وضعیت بلک‌لیست‌ها، بدافزارها، اطلاعات اولیه سایت (نسخه وردپرس، هاست مورد استفاده و غیره)، میزان ریسک امنیتی، توصیه‌های امنیتی، افزونه‌های امنیتی و مانیتورینگِ نصب‌شده می‌شوند.

 

بررسی وبسایت با virustotal 

سایت دوم با عنوان virustotal کمی جذاب‌تر به نظر می‌رسد؛ چرا که در این سایت سه روش برای بررسی آلودگی فراهم شده است. 

روش اول (FILE)

در این روش شما می‌توانید با آپلود فایل موردنظر، از سلامت آن مطمئن شوید. این روش بیشتر برای کسانی مفید است که به طور پیوسته، فایل‌ها یا افزونه‌هایی را از منابع ناشناس دریافت کرده و از آلوده بودن آن بی‌اطلاع هستند. البته دقت داشته باشید که معمولاً نتیجۀ این بررسی خیلی دقیق نبوده و قابل‌استناد نیست؛ به همین دلیل صرفاً اکتفا کردن به این روش پیشنهاد نمی‌شود.

روش دوم (URL)

در این روش شما می‌توانید مشابه سایت اول، بعد از درج آدرس کامل سایت و فشردن دکمه اینتر، نتایج بررسی را مشاهده کنید. وب‌سایت هدف در تمامی پایگاه‌های داده‌ای شرکت‌های معتبر ضد-ویروسی بررسی و نتایج ارائه می‌شود. 

روش سوم (SEARCH)

این روش تقریباً مشابه با روش دوم است با این تفاوت که شما می‌توانید علاوه بر آدرس یک سایت، IP آدرس، دامین یا فایل هَش دلخواه را هم بررسی کنید.

 

Sitecheck.sucuri.net

virustotal.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *