Search
Close this search box.
لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی چیست؟ و چطور انجام می‌شود؟
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی…
لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی چیست؟ و چطور انجام می‌شود؟

همه سایت‌ها برای ارتقا جایگاه و کسب رتبه‌های اول در گوگل تلاش زیادی می‌کنند. زیرا قرار گرفتن در نتایج اول جست‌و جوی گوگل مزیت‌های زیادی دارد و به بهبود و پیشرفت هر سایت و کسب و‌ کاری کمک می‌کند. از طرفی دیگر روش‌های زیادی برای دستیابی به این هدف وجود دارد که لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی از جمله مهم‌ترین و تاثیرگذارترین اقدامات برای دستیابی به این اهداف است که در این مقاله به معرفی این روش‌های و نحوه انجام آن‌ها می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی چیست؟

لینک‌سازی داخلی روشی است که در داخل سایت انجام می‌شود و از آن برای انتقال مخاطب برای هدایت به سایر صفحات سایت استفاده می‌شود. لینک‌های داخلی به این صورت هستند که آدرس صفحه لینک شده، با آدرس اصلی سایت مشابه هستند و از این طریق گوگل به داخلی بودن لینک‌‌سازی پی می‌برد.

همچنین لینک‌سازی خارجی نیز که به آن بک لینک نیز گفته می‌شود، لینک‌هایی هستند که توسط سایر سایت‌ها و به قصد انتقال به سایت شما صورت می‌گیرد همچنین اگر شما نیز در سایت خود لینک سایتی دیگر را قرار دهید، لینک‌سازی خارجی کرده‌اید.

لینک‌سازی داخلی چگونه انجام می‌شود

لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی چیست؟

لینک‌سازی داخلی به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد که رایج‌ترین این روش‌ها عبارتنداز؛

·        لینک‌سازی در متن

رایج‌ترین روش لینک‌سازی است که در آن کلمات کلیدی و تیترهای اصلی بولد می‌شوند.

·        لینک‌سازی دستی

لینک‌سازی دستی توسط افراد و به صورت دستی و سنتی انجام می‌شود.

·        لینک‌سازی اتوماتیک

با استفاده از وردپرس کلمات کلیدی مشخص می‌شوند و در هر کجای متن که استفاده شوند، لینک‌سازی داخلی نیز به صورت خودکار انجام می‌شود.

·        لینک‌سازی در منوی سایت

لینک‌سازی در منوی سایت از جمله قسمت‌هایی مانند مقاله‌ها و محصولات از دیگر نمونه‌های موثر لینک‌سازی است.

·        لینک‌سازی عکس

در لینک‌سازی عکس با استفاده از تگ Alt لینک‌سازی انجام می‌شود و سبب شناسایی عکس و متن سایت برای گوگل می‌شود.

·        لینک‌سازی صفحه اول سایت

به دلیل این که توجه بیشتری به صفحه اول هر سایت می‌شود، لینک‌سازی در این صفحه می‌تواند موثر واقع شود.

·        لینک‌سازی با استفاده افزونه‌ها

این نوع لینک‌سازی با استفاده از  افزونه‌هایی مانند تماس با ما، محصولات، راه‌های ارتباطی صورت می‌گیرد.

لینک‌سازی خارجی چگونه انجام می‌شود

لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی چیست؟

لینک‌سازی خارجی نیز به دو روش طبیعی و دستی انجام می‌شود که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

1.     لینک‌سازی طبیعی

در لینک‌سازی طبیعی شما بدون این که اطلاع داشته باشید، وبسایت‌های دیگر به شما لینک می‌دهند. لینک‌سازی طبیعی این معنی را می‌دهد که سایت و مقاله شما اطلاعات و خدمات مناسبی را ارائه می‌دهد که مورد توجه سایر سایت‌ها نیز قرار گرفته است و این مورد سبب ارتقاء جایگاه شما در گوگل می‌شود.

2.     لینک‌سازی دستی

 نوع دیگر لینک‌سازی خارجی، لینک‌سازی دستی دست که در این روش خود شما برای سایت خود لینک ساخته و  از سایر سایت‌ها درخواست می‌کنید که لینک سایت شما را در سایتشان قرار دهند.

بیشتر بخوانید: معرفی بهترین سایت کوتاه کننده لینک اختصاصی

نتیجه‌گیری

یکی از مهم‌ترین عواملی که رتبه‌بندی سایت‌ها را مشخص می‌کنند، لینک‌ها هستند که تأثیر زیادی بر رشد و ارتقا سایت و قرارگرفتن آن‌ها در رده‌های اول موتورهای جستجو را دارند. به صورت کلی لینک‌سازی دو نوع داخلی و خارجی دارد که لینک‌سازی داخلی در سایت شما و با وسیله خودتان انجام می‌شود اما لینک‌سازی خارجی به وسیله سایر سایت‌ها صورت می‌گیرد. همچنین هر کدام از این دو نوع لینک‌سازی نیز به روش‌های مختلفی صورت می‌گیرند که در این مقاله به معرفی آن‌ها پرداخته شد.

سوالات متداول

  1. لینک‌سازی چه مزیتی برای یک سایت دارد؟

در اصل لینک‌سازی باعث می‌شود که سایت‌ها و مقاله‌ها توسط گوگل شناسایی شوند و درصورت با کیفیت بودن در رده‌های اول موتورهای جستجو قرار گیرند.

  1. لینک‌سازی داخلی و خارجی چیست؟

لینک‌سازی داخلی روشی است که در آن لینک‌ها در داخل سایت شما  انجام می‌شوند اما لینک‌سازی خارجی توسط سایر سایت‌ها صورت می‌گیرند.

  1. انواع لینک‌سازی داخل سایت چگونه انجام می‌شود؟

لینک‌سازی داخلی به 7 روش مختلف شامل؛ لینک‌سازی در متن، لینک‌سازی در منوی سایت، لینک‌سازی اتوماتیک، لینک‌سازی دستی، لینک‌سازی عکس، لینک‌سازی صفحه اول سایت و لینک‌سازی با استفاده افزونه‌ها انجام می‌شود.

  1. لینک‌سازی خارجی چگونه انجام می‌شود؟

باید بدانید که لینک‌سازی خارجی نیز به دو روش طبیعی و دستی انجام می‌شود که در لینک‌سازی طبیعی سایر سایت‌ها بدون اطلاع قبلی لینک‌سازی سایت شما را انجام می‌دهند و در لینک‌سازی دستی نیز لینک‌سازی توسط خود شما و با درخواست از سایر سایت‌ها انجام می‌شود.

امیدواریم مطالب ارائه شده در این بخش برای شما مفید باشند. لطفا نظرات و پیشنهادت خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید. تیم طراحی سایت فریا آماده طراحی و پشتیبانی از وب سایت های مورد نیاز شما به بهترین شکل ممکن است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *