Search
Close this search box.
در انتخاب رنگ سایت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اطلاعات کاربردی
  6. /
  7. در انتخاب رنگ سایت…
در انتخاب رنگ سایت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

طبق تحقیقات مختلف تاثیر رنگ‌ها بر مخاطب اثبات شده است و همه کسب و کار‌ها و برند‌ها برای جذاب‌تر شدن خدمات خود تلاش می‌کنند که ترکیب رنگی زیبا و جذب کننده‌ای داشته باشند.  رنگ سایت مسئله بسیار مهمی است که  تاثیر بسزایی در جذب و یا دور کردن بازدیدکنندگان سایت دارند. در این مقاله به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که در انتخاب رنگ سایت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟

تصور کنید که به سایتی مراجعه می‌کنید که رنگ متن و یا بخش‌های مختلف آن مورد پسند شما نیست، در این حالت قطعاً با گذشت زمان کمی از سایت خارج می‌شوید زیرا ترکیب رنگ‌ها درست نبوده و نتوانسته‌اند نظر شما را جلب کنند. برای مثال هنگامی که رنگ متن سایتی خوانا نباشد و یا باعث اذیت شدن چشم شود از مطالعه آن متن صرف نظر می‌کنید بنابراین در انتخاب رنگ سایت باید دقت کرد و نکات مختلفی را در نظر گرفت که ما در این مقاله به نکات مهم انتخاب رنگ سایت می‌پردازیم.

انتخاب رنگ برای سایت چه اهمیتی دارد

با ورود به یک سایت اولین چیزی که نظر ما را جلب می‌کند ظاهر و رنگ‌های به کار رفته در سایت هستند و سپس به محتوا و سایر جزئیات آن توجه می‌کنیم. بنابراین در صورتی که رنگ‌های سایت حس خوشایندی را به بازدیدکنندگان القا نکنند نباید انتظار تاثیر چندان زیادی نیز بر مخاطب داشت. برعکس این موضوع اگر رنگ‌های بکار رفته در سایت مورد پسند مخاطب واقع شوند نه تنها با دقت بیشتری به دنبال کردن قسمت‌ها و مطالب مختلف سایت می‌پردازد بلکه نام لوگو و برند و مطالب ذکر شده نیز ماندگاری بیشتری در ذهن آن خواهد داشت.

نکات مهم برای انتخاب رنگ سایت

در طراحی و انتخاب رنگ‌های یک سایت سلیقه طراح سایت نیز تاثیر بسزایی در انتخاب بهترین رنگ‌ها دارد. اما علاوه بر سلیقه طراح موارد دیگری نیز بر انتخاب رنگ‌ها موثر و کاربردی هستند که به آن‌ها می‌پردازیم.

توجه به سن بازدیدکنندگان سایت

از آنجایی که هیجان و سلیقه سنین مختلف با هم متفاوت است بنابراین برای انتخاب رنگ باید به سن بازدیدکنندگان و رنج سنی آنها نیز توجه کرد. برای مثال سایت‌هایی که خدمات مختلفی برای کودکان و سنین کم را انجام می‌دهند بهتر است که از رنگ‌های روشن استفاده کنند.

انتخاب رنگ مناسب با متن

انواع رنگ‌هایی که برای سایت‌ها استفاده می‌شود فقط به رنگ زمینه و سربرگ‌ها خلاصه نمی‌شود. بلکه رنگ متن نیز اهمیت زیادی دارد و باید به گونه‌ای باشد که چشم‌ها را اذیت نکند و به راحتی خوانده شود. به این منظور بهتر است که برای پس زمینه سایت از رنگ‌های روشن استفاده کرد و رنگ متن هرچه تیره‌تر باشد بهتر است. به صورت کلی رنگ‌هایی که برای پس زمینه و متن استفاده می‌شوند باید مکمل هم باشند و راحتی خوانندگان را تا حد زیادی فراهم کنند.

انتخاب رنگ‌ها باتوجه به فرهنگ

در هرکشوری رنگ‌ها معانی و مفهوم خاص خود را دارند. بنابراین برای انتخاب رنگ سایت بهتر است باتوجه به فاکتورهای فرهنگی که وجود دارد، رنگ مناسب را انتخاب کرد. همچنین استفاده از رنگ‌ پرچم‌ هر کشور برای سایت‌های دولتی آن حس بهتری به بازدیدکنندگان القا می‌کنند.

هماهنگی و همخوانی رنگ صفحات سایت

رنگ صفحات مختلف سایت باید با هم همخوانی داشته باشد و تغییر مداوم رنگ هر صفحه باعث سردرگمی بازدیدکنندگان می‌شود. بلکه بهتر است که صفحات مختلف باهم همخوانی داشته باشند مثلا رنگ سرتیتر‌ها در همه صفحات یک رنگ مشابه باشد.

در نظر داشتن مشکل کور رنگی

برای این که سایت‌ها برای افرادی که مشکل کور رنگی دارند درک شود، باید از ابزارها و برنامه‌های مناسبی استفاده کرد تا همه رنگ‌ها را برای این افراد قابل تشخیص کند.

سوالات متداول

  1. انتخاب رنگ چه تاثیری بر سایت دارد؟

انتخاب رنگ مناسب برای سایت اهمیت زیادی دارد و باعث جذب بازدیدکنندگان می‌شود.

  1. نکات مهم در انتخاب رنگ وبسایت چیست؟

نکاتی مانند سن اکثریت مخاطبان سایت، رنگ متن، فرهنگ کشور،  همخوانی رنگ صفحات و کور رنگی باید رعایت شوند.

نتیجه‌گیری

برای جذب کاربران زیاد به یک سایت باید موارد مهمی را در نظر گرفت که انتخاب رنگ سایت نیز یکی از مهم‌ترین اصول است. باید بهترین ترکیب رنگ‌ها را برای سایت انجام داد. رنگ سایت تاثیر مستقیمی بر جذب بازدیدکنندگان دارد. برای انتخاب رنگ سایت باید موارد مختلفی مانند؛ سن اکثریت مخاطبان سایت، رنگ متن، فرهنگ کشور،  همخوانی رنگ صفحات و کور رنگی نیز رعایت شود. امیدواربم مقاله در انتخاب رنگ سایت چه نکاتی را باید در نظر بگیریم؟ برای شما مفید بوده و لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید.

تیم طراحی سایت فریا آماده ارائه بهترین خدمات در زمینه طراحی و پشتیبانی سایت برای هموطنان ایرانی در سراسر کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *