ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند
Home » ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند
ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند

ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند

شناخت بازار و علایق افراد با استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند به صاحبان کسب و کار و مسئولان فروش کمک می‌کند که بتوانند در عرضه محصولات خود موفق‌تر عمل کنند. اما از میان صدها ابزار هوش مصنوعی، چگونه می‌توان دستیاری را پیدا کرد که در کوتاه‌ترین زمان به ترندشناسی بازار بپردازد و نتایج مطلوبی نمایش دهد؟ ما در این مطلب قصد دارید 10تا از ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند را به شما معرفی نماییم. اگر دوست دارید دستیارهای هوشمند در این حوزه را بشناسید تا انتها با ما همراه باشید.

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند

معرفی ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند

همگام شدن با ترندهای نوظهور اهمیت بسیاری در دنیای کسب و کارها دارد؛ چرا که تا وقتی ندانید مشتریان چه چیزی می‌خواهند، نمی‌توانید نیازهایشان را برطرف کنید. هوش مصنوعی در این حوزه نیز سعی می‌کند کار انسان‌ها را راحت‌تر کند و واقعا هم توانسته است در این زمینه موفق عمل کند.

از طرفی باید توجه داشته باشید که ترندها، تاریخ انقضا دارند. یعنی بعد از مدتی بازار وارد جو جدیدی می‌شود. بنابراین باید خود را بروز نگه دارید تا از قافله عقب نمانید.  در این مطلب خواهید دید که شناخت ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند چقدر حائز اهمیت است.

1-Exploding Topics

یکی از بهترین دستیارهای هوشمند برای ترندیابی، Exploding Topics است. این ابزار ‌با استفاده از داده‌های مختلف موتورهای جست و جو، شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ‌های خبری، ترندهایی که روند امیدوارکننده‌ای دارند، شناسایی و پیش‌بینی می‌کند.

مهارت Exploding Topics در پیش‌بینی ترندها در افق 12 تا 24 ماهه بسیار قابل توجه است. همچنین از کنار برخی ویژگی‌های این پلتفرم، مانند داشتن پایگاه داده ترندها، شامل بیش از 7000 موضوع در حوزه‌های شرکت‌ها و محصولات، نمی‌توان به راحتی گذشت. به علاوه رابط کاربری Exploding Topics ساده است که تجربه لذت‌بخشی برای کاربران به وجود می‌آورد.

2- Brandwatch

اگر شما هم به دنبال این هستید که بدانید برند شما در فضای مجازی چه بازتاب‌هایی دریافت کرده است، استفاده از Brandwatch را پیشنهاد می‌کنیم. این ابزار هوشمند از سال 2008 شروع به فعالیت کرده و یکی از کارکشته‌ترین دستیارهای این حوزه است.

همچنین درک گرایش و احساسات مصرف‌کننده با استفاده از پلتفرم Brandwatch امکان‌پذیر است. پشیبانی از توسعه محصول و بازاریابی در کنار کاوش‌های دقیق در این زمینه، Brandwatch به یکی از بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند تبدیل کرده است.

3- Talkwalker

کسب و کارهای موفق، همیشه به دنبال رضایت مصرف‌کننده هستند و به سلیقه او احترام می‌گذارند. اما چگونه می‌توان به سلیقه افراد پی برد و طبق آن عمل کرد؟

Talkwalker یک پلتفرم قدرتمند است که با استفاده از منابع مختلف، مانند نظرات مصرف‌کنندگان در فضای مجازی، ترندهای موجود در بازار را شناسایی می‌کند. بدین ترتیب کسب و کارها می‌توانند تصمیماتی به‌موقع و با محور مصرف‌کننده بگیرند و محبوبیت خود را در بازار افزایش دهند.

ابزارهای هوش مصنوعی برای صاحبان کسب و کار

ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند

4- Qlik Sense

تا بدین‌جا از اهمیت تجزیه و تحلیل داده‌های بازار برای ترندشناسی سخن گفتیم. در میان همه ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند، ابزاری می‌تواند دل کاربران را به دست آورد که به ساده‌ترین شکل ممکن به تجزیه و تحلیل ترندها بپردازد و داده‌های آماری مصرف‌کنندگان را توضیح دهد.

دستیار هوشمند Qlik Sense به کاربران خود این امکان را می‌دهد که داده‌های پیچیده را مدیریت کنند و روند موجود در بازار را در قالب جداول و نمودارها مشاهده نمایند.

5- Zoho Analytics

ابزار هوشمند Zoho Analytics دارای هوش تجاری و قدرت تجزیه و تحلیل بالایی است که داده‌های آماری دقیق از مصرف‌کنندگان ارائه می‌کند. وجود قابلیت‌هایی مانند گزارش، پیش‌بینی و ترندشناسی دقیق، باعث محبوبیت این ابزار شده است.

اما قابلیتی که باعث شده است کاربران استفاده از Zoho Analytics  را بیش از پیش دوست داشته باشند، ساده‌سازی ترندشناسی و تجزیه و تحلیل آسان است.  استفاده از این نرم‌افزار نیاز به دانش فنی گسترده ندارد و برای همه کاربران میسر خواهد بود.

6- Trends Critical

موضوعات در سیستم Trends Critical به چند دسته اصلی تقسیم می‌شوند: 1- در بدو تولد (جدید و در حال ظهور) 2- در حال افزایش (دارای محبوبیت منطقه‌ای) 3- محبوب 4- جریان اصلی (به شکلی گسترده مورد پذیرش قرار گرفته است) 5- محو شدن (از دست دادن محبوبیت). این دسته‌بندی باعث می‌شود اطلاعات روشن‌تری در اختیار کاربران قرار گیرد.

تحلیل سریع (کمتر از 90 ثانیه) در کنار پشتیبانی بیش از 50 زبان زنده دنیا، Trends Critical به ابزاری خاص تبدیل کرده است.

نتیجه‌گیری

ابزارهای هوش مصنوعی برای یافتن محصولات ترند به کسب و کارها کمک می‌کنند تا همیشه همگام با بازار و نیازهای مشتریان حرکت کنند. این ابزارها با تحلیل داده‌ها از منابع مختلف، پیش‌بینی ترندها، و شناسایی محصولات محبوب به شما امکان می‌دهند تا استراتژی‌های بهتری برای فروش و بازاریابی داشته باشید. به‌کارگیری این ابزارها باعث می‌شود شما در کوتاه‌ترین زمان بتوانید محصولات و خدماتی ارائه دهید که بیشترین جذابیت را برای مخاطبانتان دارد.

سوالات متداول

1- ابزارهای هوش مصنوعی چگونه به شناسایی ترندها کمک می‌کنند؟

این ابزارها داده‌های مختلف از منابع متنوعی مثل شبکه‌های اجتماعی، موتورهای جستجو و نظرات مشتریان را تجزیه و تحلیل کرده و به شما الگوهای محبوب را نمایش می‌دهند.

2- چگونه می‌توان از ابزارهای ترندشناسی برای توسعه محصول استفاده کرد؟

با استفاده از داده‌ها و تحلیل‌های دقیق این ابزارها، می‌توانید نیازهای بازار را شناسایی کرده و محصولات یا خدمات خود را به‌گونه‌ای توسعه دهید که متناسب با تقاضای مشتری باشد.

3- ابزارهای هوش مصنوعی چگونه ترندهای نوظهور را پیش‌بینی می‌کنند؟

این ابزارها با تحلیل داده‌ها و رفتار کاربران، ترندهایی را که احتمالاً در آینده نزدیک محبوب خواهند شد، پیش‌بینی می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *