Search
Close this search box.
خطاهای ناشی از کندی سایت های وردپرسی
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اطلاعات کاربردی
  6. /
  7. خطاهای ناشی از کندی…
خطاهای ناشی از کندی سایت های وردپرسی

اگر شما نیز جزو افرادی هستید که به طور مداوم با سایت و دنیای اینترنت سروکار دارید، ممکن است در برخی موارد با خطاهایی رو به رو شوید که از منشا ایجاد چنین خطاهایی اطلاع نداشته باشید. آشنایی با خطاهای سایت های وردپرس که باعث کندشدن عملکرد آن می شود اهمیت بسیار زیادی دارد. به گونه ای که در صورت آشنایی با آن، می توانید بهترین عملکرد را در دنیای مجازی و کاربا اینترنت داشته باشید. در این بخش از مقاله می خواهیم شما را با دو مورد از خطاهای ناشی از کندی سایت های وردپرسی یعنی حجم عکس های مقالات و  خطا های 404 در وب سایت آشنا کنیم، تا اطلاعات لازم در این مورد را به دست آورید.

حجم عکس های مقالات

حجم عکس های مقالات یکی از مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند. استفاده از عکس های مناسب در اندازه های دقیق، یکی از موثرترین عوامل در سئوی سایت شناخته می شود که باعث بهتر دیده شدن محتوای نگاشته شده می گردد. با افزایش کیفیت عکس، حجم آن نیز بیشتر می شود. حجم عکس مورد استفاده در سایت، به نوع فعالیت سایت بستگی دارد.

به عنوان مثال، سایت های حرفه ای با محتوای گرافیکی نیاز به عکس هایی با کیفیت بالاتر و حجم بیشتری هستند. این در حالی است که سایت های معمولی با محتوای عمومی، نیاز به عکس هایی در حجم متوسط دارند. حجم عکس مقالات به سه دسته مختلف تقسیم می شود.

  • تصاویر بزرگ که دارای حداکثر 100-120 کیلوبایت حجم هستند.
  • تصاویر متوسط که دارای حداکثر 50-60 کیلوبایت حجم هستند.
  • تصاویر کوچک که دارای حداکثر 20-30 کیلوبایت حجم هستند.

اگر می خواهید عکس باکیفیتی در سایت خود بارگذاری کنید، می توانید عکس کوچک شده آن را در سایت قرار دهید و سپس تصویر لینک اصلی فایل را روی آن، قرار دهید تا کاربر بتواند عکس را با کیفیت بالا دانلود کند. این کار مانع از افت سریع سرعت سایت می شود.

اگر حجم عکس مورد نیاز بیش از ظرفیت بارگیری سایت باشد، می توانید آن را فشرده سازی کنید و سپس در سایت قرار دهید. می توانید با استفاده از برنامه paint نسبت به تغییر اندازه عکس مقالات اقدام کنید. بهتر است عکسی که از آن در سایت خود استفاده می کنید به گونه ای باشد که مانع از عملکرد سریع آن نشود. استفاده از عکس های مناسب در مقالات باعث افزایش جلب توجه خواننده و مخاطب می گردد.

خطاهای 404 در وب سایت

یکی از انواع خطاهای ناشی از کندی سایت های وردپرسی خطای 404 بوده. در برخی موارد، ممکن است از مرورگر درخواست کنید تا از صفحه ای را برای شما نشان دهد، اما مرورگر توانایی باز کردن صفحه و نشان دادن آن را ندارد. در این صورت خطاهای 404 در وب سایت نمایش داده می شود. وجود چنین خطایی به خصوص در وبسایت های فروشگاهی بسیار زیان آور است. چرا که مشتری نمی تواند به محتوای محصول دسترسی پیدا کند.

خطاهای ناشی از کندی سایت های وردپرسی

این خطا بدون توجه به اینکه از کدام مرورگر استفاده می کنید، رخ می دهد. در واقع این حقیقت را بیان می کند که حتی با وجود سرور نیز، نمی توان صفحه مورد نظر شما را به نمایش درآورد. اشتباهات بسیاری باعث ایجاد چنین خطاهایی می شوند که از این میان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • وارد کردن آدرس اشتباه
  • پیوند زدن به آدرس اشتباه
  • انتقال صفحه یا فایل به آدرس دیگر
  • حذف صفحه یا فایل
  • عدم وجود صفحه یا فایل

روش های حل خطاهای 404 در وب سایت

  • URL را به طور مجدد بررسی کنید.
  • صفحه وب مورد نظر را رفرش کنید.
  • از موتور جستجوی مشابه دیگری استفاده کنید.
  • از دستگاه یا رایانه دیگری برای ورود به سایت مورد نظر استفاده کنید.
  • با مدیر وبسایت مورد نظر تماس بگیرید.

مطالعه پیشنهاد شده: انواع خطا در بارگذاری سایت

سخن پایانی

در هنگام کار با سایت های وردپرس، ممکن است با خطاهایی رو به رو شوید که از دلیل و منشا آن اطلاع ندارید. از عمده خطاهای مربوط به وبسایت ها می توان به خطا در حجم عکس مقالات و خطاهای 404 در وب سایت اشاره کرد. در این مقاله از طراحی سایت فریا سعی کردیم شما را با هر دو مورد از خطاهای ناشی از کندی سایت های وردپرسی آشنا سازیم و روش حل آن را بیان کنیم تا بهترین عملکرد را در زمان رویارویی با این نوع خطاها داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *