Search
Close this search box.
اینفوگرافی چیست و چه مزایایی دارد؟
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. اطلاعات کاربردی
  6. /
  7. اینفوگرافی چیست و چه…
اینفوگرافی چیست و چه مزایایی دارد؟

اینفوگرافی چیست و چه مزایایی دارد؟ گاهی برای فهم و درک مطالب و موضوعات مختلف، استفاده از روش‌های معمول و همیشگی کاربردی نیست بنابراین باید مطالب را به شیوه‌ دیگری بیان کرد که فهم آن سریع‌تر و راحت‌تر صورت گیرد.

اینفوگرافی یکی از روش‌هایی است که به کمک آن می‌توان موضوعات مختلف را با سرعت بیشتر و درک بالاتری به مخاطبان انتقال داد. اینفوگرافی در قالب یک تصویر واضح و قابل فهم به نمایش گذاشته می‌شود. در واقع اینفوگرافی تلفیقی از گرافیک و اطلاعات است و به فهم مطالب با لذت بیشتر منجر می‌شود.

از‌این‌رو اینفوگرافی یکی از بهترین ابزارها و روش‌‌ها برای درک محتواهای گوناگون است. ما در ادامه به معرفی بیشتر اینفوگرافی و مزایای آن خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

اینفوگرافی چیست و چه مزایایی دارد؟

اینفوگرافی چیست؟

معمولا درک اطلاعات نوشتاری برای مخاطبان دشوار‌تر است و به زمان بیشتری نیاز دارد اما به کمک اینفوگرافی می‌توان این مشکل را برطرف کرد. زیرا اینفوگرافی بیانی ساده دارد و به درک سریع‌تر اطلاعات و ذخیره آن‌ها منجر می‌شود. اینفوگرافی ابزاری کاربردی برای بیان اطلاعات مختلف در قالب یک تصویر است. در واقع اینفوگرافی روشی برای انتقال داده‌ها، اطلاعات و مفاهیم است. زبان بیان اطلاعات در این روش، تصویر است. به کمک تصویر، درک مطالب و موضوعات مختلف خیلی راحت و سریع‌تر صورت می‌‌گیرد.

همچنین اینفوگرافی تثبیت و ماندگاری بیشتری در ذهن دارد و با سرعت بیشتری در ذهن ذخیره می‌شود. علاوه‌براین اینفوگرافی باعث جلب توجه مخاطبان می‌شود و ذهن مخاطب را مورد کنکاش قرار می‌دهد بنابراین برای جذاب‌تر کردن محتوای سایت‌ها می‌توان از اینفوگرافی استفاده کرد. اینفوگرافی انواع مختلفی دارد که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارد و می‌توان باتوجه به داستان و فعالیت خود، اینفوگرافی مناسب را انتخاب کرد.

مزایای استفاده از اینفوگرافی

اینفوگرافی با کمک داده‌ها و تصاویر مطالب و موضوعات مختلف را به خوبی بیان می‌کند بنابراین استفاده از اینفوگرافی مزیت‌های زیادی دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

  • بیان و توضیح اطلاعات مختلف به زبانی ساده و خلاصه
  • درک سریع‌تر و راحت‌تر مطالب و اطلاعات برای مخاطبان
  • نمایش داده‌های مختلف در یک قالب ساده و قابل فهم
  • افزایش شهرت و اعتبار برندها و کسب‌و‌کارهای مختلف به کمک اینفوگرافی
  • جذاب کردن محتوای سایت و یا شبکه‌‌های اجتماعی به کمک اینفوگرافی امکان‌پذیر است
  • جلب اعتماد مخاطبان با استفاده از اینفوگرافی امکان‌پذیر است
  • تاثیر گذاری عمیق‌تر و پایدارتر و تثبیت در ذهن مخاطبان
  • قابلیت انتشار و هم‌رسانی راحت و سریع اینفوگرافی‌ها باعث تبلیغ بیشتر برند می‌شوند
  • استفاده از اینفوگرافی برای هر فعالیت و هدفی امکان‌پذیر است

سوالات متداول

  1. اینفوگرافی چیست؟

اینفوگرافی روشی تلفیقی شامل گرافیک و اطلاعات که به کمک آن می‌توان داده‌های مختلف را به گونه‌ای به نمایش گذاشت که درک و فهم آن برای مخاطبان راحت‌تر و سریع‌تر باشد.

  1. اینفوگرافی چه مزیت‌هایی دارد؟

در اصل اینفوگرافی مزایای زیادی مانند؛ درک راحت‌تر و سریع‌تر اطلاعات، بیان خلاصه و کاربردی مطالب، تاثیرگذاری عمیق و پایدارتر، قابلیت انتشار، و غیره را دارد.

  1. اینفوگرافی در چه زمینه‌هایی کاربرد دارد؟

اینفوگرافی کاربردهای مختلفی برای نمایش محتوای سایت‌ها و فضاهای مجازی دارد.

نتیجه‌گیری

در فضای مجازی و سایت‌های مختلف اطلاعات گوناگونی ارائه می‌شود که درک و بیان این داده‌ها گاهی مشکل و زمانبر است. اینفوگرافی روشی است که به کمک آن می‌توان اطلاعات و داده‌های مختلف را به بیانی قابل فهم‌تر ارائه داد. در نتیجه اینفوگرافی در قالب گرافیک و داده‌های مختلف ارائه می‌شود و انواع مختلفی دارد. اینفوگرافی باعث درک و فهم سریع‌تر و راحت‌تر مطالب می‌شود و به جلب توجه بیشتر مخاطبان منجر می‌شود.

اینفوگرافی مزایای زیادی از جمله درک راحت‌تر و سریع‌تر اطلاعات، بیان خلاصه و کاربردی مطالب، جلب اعتماد و توجه مخاطبان، تاثیرگذاری عمیق و پایدارتر، قابلیت انتشار و غیره را دارد که در این مقاله به آن‌ها پرداخته شد.

امیدواریم مطالب ذکر شده در مقاله اینفوگرافی چیست و چه مزایایی دارد؟ برای شما مفید بوده. تیم طراحی سایت فریا در کنار شماست تا بهترین وب سایت مورد نیاز خود را با بهترین قیمت و در سریع ترین زمان راه اندازی نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *