Search
Close this search box.
گوگل پنالتی چیست؟ و چگونه آن را رفع کنیم
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. گوگل پنالتی چیست؟ و…
گوگل پنالتی چیست؟ و چگونه آن را رفع کنیم

به نظر شما گوگل پنالتی چیست؟ و چگونه آن را رفع کنیم. موتور جستجوی گوگل بسیار هوشمند و ریزبین است که همه وبسایت‌ها را با دقت بررسی می‌کند و بهترین آن‌ها را که اصول و قوانین را رعایت کرده باشند و طبق الگوریتم گوگل عمل کرده باشند را در معرض دید قرار می‌دهد. همچنین در صورتی که وبسایتی قوانین گوگل را نقض کند و برخلاف آن عمل کند جریمه می‌شوند که به این جریمه، گوگل پنالتی می‌گویند. در اصل گوگل پنالتی به دلایل مختلفی به وجود می‌آید و روش‌های مختلفی برای رفع کردن آن وجود دارد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت پس با ما همراه باشید.

گوگل پنالتی چیست؟

گوگل نیز مانند هر پلتفرم دیگری قوانین و ضوابط خاص خود را دارد و درصورتی که سایتی آن‌ها را رعایت نکند جریمه می‌شود که به اصلاح به آن گوگل پنالتی می‌گویند. در واقع گوگل پنالتی همان مجازت و جریمه گوگل برای سایت‌هایی است که الگوریتم‌های گوگل را نادیده گرفته‌اند. در هنگام بروزرسانی الگوریتم‌های گوگل سایت‌هایی که به سئوی کلاه سیاه مشکوک هستند گوگل پنالتی می‌شوند که سئوی کلاه سیاه نیز به مواردی مانند استفاده بیش از حد از بک لینک یا کلمات کلیدی می‌گویند.

گوگل پنالتی به دو صورت الگوریتمی و دستی انجام می‌شود که نوع الگوریتمی به صورت خودکار و توسط یکی از الگوریتم‌های گوگل انجام می‌شود و نوع دستی نیز توسط کاربران گوگل اعمال می‌شود. هنگامی که سایتی گوگل پنالتی می‌شود، در نتایج جستجو گوگل نشان داده نمی‌شود و یا رتبه و جایگاه آن کاهش پیدا می‌کند.

گوگل پنالتی چگونه به وجود می‌آید

همه کسانی که صاحب کسب و کار و وبسایتی هستند باید با اصول و تکنیک‌های گوگل به خوبی آشنا باشند و هیچ کدام از قوانین را دور نزنند تا دچار گوگل پنالتی نشوند. اما به صورت کلی گوگل پنالتی در اثر عوامل مختلفی ایجاد می‌شود که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است.

  • استفاده بیش از حد از تگ H1 باعث گوگل پنالتی می‌شود
  • وجود لینک‌های شکسته و ناقص در وبسایت
  • قرار دادن محتوای تکراری در کپی در وبسایت
  • استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در محتوا
  • تبلیغات بیش از حد که سبب تجربه ناخوشایند مراجعه‌کنندگان سایت می‌شود
  • خرید بک لینک و استفاده بیش از حد از بک لینک برای یک کلمه

روش‌های رفع گوگل پنالتی

همانطور که ذکر شد دلایل مختلفی برای گوگل پنالتی شدن سایت‌ها وجود دارد که باید باتوجه به دلیل جریمه اقدامات موثر رفع آن را انجام داد. برخی از راهکارهای رفع گوگل پنالتی با توجه به تخلف انجام شده عبارتنداز؛

  • در صورت استفاده بیش از حد از بک لینک و گوگل پنالتی شدن باید خرید آن‌ها را متوقف کرده و بک لینک‌ها را از سرچ کنسول گوگل دریافت کنید.
  • تغییر رنگ متن درصورت مشابهت با رنگ صفحه
  • اصلاح چگالی کلمات کلیدی و رعایت استانداردها
  • حذف محتوای کم، بی‌کیفیت و کپی شده در سایت
  • بررسی تعداد و درستی تیترها یا سرنویس‌ها
  • کاهش تبلیغات صفحه وبسایت و رعایت اندازه استاندارد
  • بررسی تعداد انکورتکست و تطابق متن لنگر با لینک‌های منتشر شده
  • عدم انجام رفتار‌های ربات‌گونه در سایت

نتیجه‌گیری

موتور جستجوی گوگل برای انجام فعالیت کسب و کارها و  سایت‌های مختلف و نمایش آن‌ها به کاربران، قوانین و مقررات خاصی را وضع کرده است که در صورت عدم رعایت آن‌ها را جریمه و مجازات می‌کند که به این اقدام گوگل پنالتی گفته می‌شود که به دو صورت دستی و الگوریتمی اعمال می‌شود. گوگل پنالتی باعث کاهش جایگاه و رتبه سایت و یا حذف کلی آن از نتایج جستجو می‌شود. دلایل مختلفی برای گوگل پنالتی شدن سایت‌ها وجود دارد که در این مقاله از مباحث طراحی سایت فریا به معرفی آن‌ها و روش‌های برطرف کردن آن‌ها پرداخته شد.

بیشتر بخوانید: لینک‌سازی داخلی و لینک‌سازی خارجی چیست؟

سوالات متداول

  1. گوگل پنالتی چیست؟

درصورتی که وبسایت‌ها قوانین و مقررات گوگل را رعایت نکنند دچار خسارت و جریمه می‌شوند که به این اقدام گوگل پنالتی گفته می‌شود.

  1. گوگل پنالتی به چند روش اعمال می‌شود؟

گوگل پنالتی به دو صورت دستی و الگوریتمی اعمال می‌شود.

  1. دلایل گوگل پنالتی شدن سایت‌ها چیست؟

سایت‌ها به دلایل مختلفی مانند استفاده بیش از حد از بک لینک و کلمات کلیدی، محتوای کپی و تکراری، لینک شکسته، تبلیغات بیش از حد و غیره گوگل پنالتی می‌شوند.

  1. روش‌های رفع گوگل پنالتی چیست؟

برای رفع گوگل پنالتی باید ابتدا دلیلی که باعث گوگل پنالتی شدن شده است را بررسی کرد و سپس در جهت رفع آن اقدام نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *