Search
Close this search box.
گوگل سرچ کنسول چیست و چگونه کار می‌کند؟
  1. صفحه اصلی
  2. /
  3. وبلاگ
  4. /
  5. آموزشی
  6. /
  7. گوگل سرچ کنسول چیست…
گوگل سرچ کنسول چیست و چگونه کار می‌کند؟

گوگل سرچ کنسول چیست و چگونه کار می‌کند؟ موتور جستجوی گوگل یکی از بهترین و پر استفاده‌ترین موتورهای جستجو است که می‌توان در عرض مدت کوتاهی اطلاعات جامع و بسیاری را در هر زمینه‌ای از آن دریافت نمود. این موتور جستجو ابزارها و امکانات مختلفی را در اختیار صاحبان وبسایت‌ها قرار داده است تا بتوانند عملکرد بهتری داشته باشند.

گوگل سرچ کنسول نیز یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای گوگل است که کاملا رایگان بوده و می‌توان به کمک آن وضعیت سایت خود را بررسی کرد. همچنین امکان تجزیه و تحلیل دقیق عملکرد سایت با استفاده از گوگل سرچ کنسول وجود دارد.

ما در ادامه این مقاله به معرفی بیشتر گوگل سرچ کنسول و نحوه کار کردن آن می‌پردازیم پس با ما همراه باشید.

گوگل سرچ کنسول چیست؟

سئو برای همه سایت‌ها اهمیت دارد و سئوکاران برای بهبود سایت و کسب رتبه در موتورهای جستجو به ابزار‌هایی مناسب نیاز دارند. گوگل سرچ کنسول ابزاری است که اطلاعات و گزارش‌هایی را در رابطه با سایت در اختیار مدیران سایت و سئوکاران قرار می‌دهد و به کمک آن‌ها می‌توان از جایگاه سایت در موتورهای جستجو مطلع شد.

با استفاده از گوگل سرچ کنسول می‌توان وبسایت‌ها ‌ها را در نتایج جستجو گوگل بررسی و ارزیابی نمود. گوگل سرچ کنسول که در ابتدا به آن گوگل وبمستر تولز گفته می‌شد، ابزاری آنلاین است که آمار و ارقام و اطلاعات مفید و کاربردی را در رابطه با وبسایت‌ها بیان می‌کند.

با بررسی سایت از طریق گوگل سرچ کنسول می‌توان مشکلات سایت را بررسی نمود و در جهت رفع آن‌ها اقدامات لازم را انجام داد. بنابراین می‌توان رتبه سایت خود را به کمک گوگل سرچ کنسول بهبود بخشید.

علاوه‌براین گوگل سرچ کنسول این امکان را می‌دهد تا بتوان صفحات پربازدید و پرطرفدار سایت را تشخیص داد. همه افرادی که به مدیریت سایت دسترسی دارند مانند؛ مدیران وبسایت‌ها، صاحبان مشاغل و کسب‌و‌کارهای مختلف و بازاریابان دیجیتال یا متخصصان سئو می‌توانند از گوگل سرچ کنسول استفاده کنند. توصیه میکنیم مقاله آشنایی با الگوریتم‌های گوگل را هم در کنار این مقاله مطالعه نمایید.

گوگل سرچ کنسول چیست و چگونه کار می‌کند؟

نحوه استفاده از گوگل سرچ کنسول

با وجود کارایی‌های زیادی که گوگل سرچ کنسول دارد اما ممکن است کار کردن با آن در وهله اول کمی گیج‌کننده باشد. زیرا این ابزار دارای فیلترها و بخش‌ها مختلفی است که درک آن برای هر کسی ساده و راحت نیست.مراحل استفاده از گوگل سرچ کنسول به شرح زیر است.

  1. برای کار کردن با گوگل سرچ کنسول لازم است که ابتدا وبسایت خود را در این پلتفرم ثبت نمایید.
  2. بعد از ثبت وبسایت در گوگل سرچ کنسول باید به این ابزار ثابت کنید که مالک وبسایت هستید. زیرا گوگل سرچ کنسول امنیت بالایی دارد و اجازه سوءاستفاده از اطلاعات محرمانه سایت‌ها را نمی‌دهد.
  3. پس از انجام مراحل ذکر شده لازم است که مالکان و کاربران سایت مشخص شوند تا دسترسی‌های لازم به آن‌ها داده شود.
  4. مرحله مهم بعد، ثبت نقشه سایت در GSC است. این مرحله کمک شایانی را به سئو سایت می‌کند.
  5. در مرحله آخر لازم است تا با همه ابزارها و فیلترهای گوگل سرچ کنسول آشنایی پیدا کرده تا بتوان از آن‌ها در جهت بهبود سایت استفاده نمود.

سوالات متداول

  1. گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول ابزاری آنلاین و رایگان است که اطلاعات جامع و درستی درمورد سایت‌ها ارائه می‌دهد و و به کمک آن می‌توان وضعیت سایت را بررسی و مشکلات آن را برطرف نمود.

  1. آیا می‌توان به کمک گوگل سرچ کنسول رتبه سایت را بهبود بخشید؟

بله، گوگل سرچ کنسول اطلاعات مفیدی را درمورد سایت‌ها ارائه می‌دهد و می‌توان با استفاده از این اطلاعات و ارقام در جهت بهبود رتبه سایت و رفع مشکلات سایت استفاده کرد.

  1. آیا برای استفاده از گوگل سرچ کنسول باید سایت را در این پلتفرم ثبت کرد؟

بله لازمه استفاده از گوگل سرچ کنسول و دریافت اطلاعات سایت، ابتدا ثبت کردن سایت است.

نتیجه‌گیری

گوگل یکی از موتورهای جستجوی پر استفاده‌ است که ابزارهای مختلفی را برای بهبود سایت‌ها در اختیار صاحبان آن‌ها و سئوکاران قرار داده است. گوگل سرچ کنسول نیز یکی از ابزارهای کاربردی است که اطلاعات و آمار‌های دقیق و مناسبی را در رابطه با هر سایت رائه می‌دهد.

با استفاده از گوگل سرچ کنسول می‌توان اقداماتی مانند؛ اصلاح مشکلات فنی سایت، مشخص کردن صفحات پربازدید سایت، بهبود رتبه سایت و غیره را انجام داد و به کسب بهترین جایگاه در موتور جستجوی گوگل دست پیدا کرد.

امیدواریم مطالب ارائه شده در مقاله گوگل سرچ کنسول چیست و چگونه کار می‌کند؟ برای شما مفید بوده. تیم طراحی سایت فریا در کنار شماست اگر میخواهید صاحب یک سایت حرفه ای شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *