در دنیای امروز بیشتر افرادی که در دنیای کسب و کار و تجارت فعالیت میکنند، یک سایت تجاری یا فروشگاه آنلاین دارند، که در این سایت فروشگاهی به معرفی و فروش محصولاتشان میپردازند. اما فروشگاه اینترنتی چیست؟ به چه صفحاتی نیاز دارد؟ و این صفحات چه ویژگی های دارند؟با ما همراه باشید تا در ادامه به سوالات شما پاسخ دهیم.
معرفی صفحه shop
یکی از مهمترین صفحات صفحه اصلی فروشگاه یا به عبارت سادهتر shop است، این صفحات کلیه محصولات دسته بندیها و خدمات را در خودشان جای میدهند و یکی دیگر از ویژگیهای مهم این صفحات ارائه فیلترینگ برای مقایسه، بررسی و دست یافتن بهتر به محصولات مختلف است، و همچنین اولین صفحه ای است که کاربر آن را میبیند، پس با توجه به اهمیت این صفحه در جذب کاربر باید بتوانیم بهترین طراحی را در این صفحه داشته باشیم، و بهتر است برای طراحی این صفحه به اندازه کافی هزینه و وقت صرف کنید.
صفحه دسته بندی کالا در فروشگاه آنلاین
کاربران در هنگام ورود به سایت شما، می خواهند که با دسترسی راحت و سریع به کالای مورد نظرشان برسند، بنابراین اگر طراحی و چیدمان سایت شما به گونه ای باشد که این نیاز مشتری را برآورده کند، مشتریها با رضایت بیشتری از سایت شما خرید خواهند کرد.
صفحه محصول
این صفحه در دنیای وب حکم یک فروشنده ماهر و خوب در دنیای واقعی را دارد، و شامل اطلاعاتی از قبیل: عکسها، نوشتهها، کدها، قیمتها، ابعاد و بقیه موارد موجود در محصول است،و همچنین میتوانیم با کمک رنگهای به کار رفته، نحوه طراحی بخش های مختلف، محتوای تولید شده، عکسهای واضح و مرتبط با محصول، کاربر را تشویق به ماندن در این صفحه و ادامه خرید کنیم.
صفحه سبد خرید
در صفحه فوق کالاهای انتخاب شده دسته بندی شده کنار هم قرار می گیرند و در انتها پس از تایید کاربر وارد صفحه پرداخت یا درگاه پرداخت میشوند، ولی موضوع اینجاست که کاربر ممکن است بخواهد کالایی را حذف، اضافه یا مقایسه کند بنابراین باید بتواند به راحتی به سبد کالا دسترسی داشته باشد و آن را مدیریت کند.
صفحه پرداخت فروشگاه آنلاین
در این صفحه مشتریان بعد از نهایی کردن سبد خرید اقدام به ثبت آدرس و مشخصات خود میکنند. موضوع قابل توجه این است که بعضی از مشتریان میخواهند که یک آدرس را چندین دفعه استفاده کنند پس باید این امکان را برای آنها فراهم کنیم تا کاربر بتواند به راحتی بعد از ثبت آدرس به درگاه بانکی رفته و با نهایی کردن خرید و پرداخت به خرید خود پایان دهد.
صفحه تشکر
صفحات دیگری به نام صفحه تشکر یا thanks ایجاد شده، این صفحات به منظور بازاریابی و توجه بیشتر به نیازهای کاربران ایجاد شده است. امیدواریم توانسته باشیم با این توضیحات سوالات شما را پاسخ داده باشیم و کمکی به گرفتن پاسخ های پرسش شما انجام داده باشیم.
توجه داشته باشید یکی از عوامل مهم در فروشگاه آنلاین داشتن پشتیبان برای فروشگاه اینترنتی شماست.